FIGYELEM!!!
NyitólapPolgár Info portálok helye országszerteHelyi, országos hírekBelépésRegisztrációFórum
 
Bemutatkozás
· A Polgár Info
· Országos lista
· Partnereink
· Média partnereink
· Támogatóink
· Kapcsolat, Impresszum
· Jelentkezés
· Hirdetési ajánlat
· Civil kezdeményezések

 
Hírek
 · Civil kurázsi
 · Belföld
 · Külföld
 · Kultúra
 · Szabadidő
 · Tudomány
 · Hagyományok
 · Publicisztika
 · Életmód
 · Magazin
 · Természet
 · Krónika

 
Menük
· Főoldal
· Ajánlj minket!
· Flash_Player
· GYIK
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· História
· Keresés
· Letöltések
· Magyar termék
· Naplók/Blogok
· Olvasóink web ajánlata
· Országos Polgár Info
· Petíciók
· Radio
· Rovatok
· Sakk
· Statisztikák
· Szavazások
· Személyes üzenetek
· Top 10
· TV
· Visszajelzés

 
Keresés itt



 
Közép-Európai Civil Kutató Intézet
 

 
Hírfal
 

 
Magyar Közéleti Szemle hírei
A webhely tartalom szolgáltatása jelenleg nem működik.
 
Közlekedés: Váratlan hatása is lesz az önvezetõ autók terjedésének
Tudomány
Az önvezető járművek elterjedése csökkenti majd a közlekedési dugókat annak ellenére is, hogy megnöveli a forgalomban résztvevő járművek számát, mérsékli a környezetszennyezést, megrövidíti az ingázás idejét, megnöveli viszont a külvárosok terjedelmét - állapítja meg a Boston Consulting Group és a World Economic Forum kedden közzétett közös tanulmánya.


Boston Consulting Group számítógépes modellje kimutatta, hogy az önvezető taxik, autóbuszok és magán személygépkocsik megjelenésével megnövekedik ugyan a forgalomban résztvevő járművek száma, ezzel párhuzamosan azonban a folyamatosabb haladásnak és a rövidebb célbajutási időnek köszönhetően csökken a légszennyezés.

Az önvezető járművek mérsékelik az ingázás terheit is, így egyre többen és egyre nagyobb távolságból lesznek hajlandók munkába járni, ami a külvárosi családi házas lakóterületek kiterjedésének a növekedéséhez vezet majd. "Minél kevésbé kell majd az ingázás terhei miatt aggódniuk, annál messzebbről lesznek hajlandók bejárni dolgozni az emberek" - foglalta össze az elemzés megállapítását Nikolaus Lang, a tanulmány társszerzője.

Az University of California egy korábbi tanulmánya megállapította, hogy az Uber vagy a Lyft, és hasonló más fuvarmegosztó szolgáltatások ügyfeleire már nem igazán jellemző a tömegközlekedési eszközök használata. Amikor pedig tömeges méreteket kezd majd ölteni a fuvarmegosztó szolgáltatások és az önvezető járművek használata, a tömegközlekedési eszközök szerepe csökken, a külvárosok mérte pedig nő, a trendek pedig együttesen mélyrehatóan átalakítják a várostervezést.
 
Polgár Info/MTI 
Dátum: 2017. October 23. Monday, 13:12 Szerző: polgarinfo
 
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Tudomány
· Írta: polgarinfo


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Tudomány:
Szakács Gábor : A bosnyák piramisok


 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz



 
Beállítások

 Nyomtatható változat  Nyomtatható változat

 Küldd el levélben!  Küldd el levélben!


Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.
News ©

RSS 2.0 NewsRSS 2.0 ForumsRSS 2.0 DownloadsRSS 2.0 Links
websas.hu

Az oldalon található cikkek szabadon felhasználhatók a forrás megjelölésével és a hivatkozott link csatolásával © 2007 Polgár Info.



Wolf Studio