FIGYELEM!!!
NyitólapPolgár Info portálok helye országszerteHelyi, országos hírekBelépésRegisztrációFórum
 
Bemutatkozás
· A Polgár Info
· Országos lista
· Partnereink
· Média partnereink
· Támogatóink
· Kapcsolat, Impresszum
· Jelentkezés
· Hirdetési ajánlat
· Civil kezdeményezések

 
Hírek
 · Civil kurázsi
 · Belföld
 · Külföld
 · Kultúra
 · Szabadidő
 · Tudomány
 · Hagyományok
 · Publicisztika
 · Életmód
 · Magazin
 · Természet
 · Krónika

 
Menük
· Főoldal
· Ajánlj minket!
· Flash_Player
· GYIK
· Hírek archívuma
· Hírküldés
· História
· Keresés
· Letöltések
· Magyar termék
· Naplók/Blogok
· Olvasóink web ajánlata
· Országos Polgár Info
· Petíciók
· Radio
· Rovatok
· Sakk
· Statisztikák
· Szavazások
· Személyes üzenetek
· Top 10
· TV
· Visszajelzés

 
Keresés itt



 
Közép-Európai Civil Kutató Intézet
 

 
Hírfal
 

 
Magyar Közéleti Szemle hírei
A webhely tartalom szolgáltatása jelenleg nem működik.
 
Politika: Miniszterelnök úr szeretné
Publicisztika
Hiába kérlelték szép szavakkal a Fidesz prominensei az ellenzékieket, hogy szavazzák meg a plakáttörvényként elhíresült javaslatcsomagot, ami a pártok közötti egyenlőség és az átláthatóság függönye mögé bújva korlátozta volna aránytalanul a politikai hirdetéseket, végül mégsem sikerült átvinniük az Országgyűlésen tegnap a kétharmados többséget igénylő pontokat.


Igaz, közel voltak hozzá. Ha a nemmel szavazók eggyel kevesebben lettek volna, a törvény átmegy. Az ellenzék azonban összezárt, így a Fidesz politikusainak ismét ki kell agyalniuk valamit, hogy el tudják tüntetni a hirdetőtáblákról a „Ti dolgoztok. Ők lopnak.” feliratokat. Kósa Lajos már jelezte is, hogy ősszel ismét előveszik a törvényt, hátha akkor nagyobb szerencsével járnak.

Bár a törvényjavaslat a címe szerint elég általános célt tűz ki, arra szolgál, hogy megakadályozza a burkolt pártpénzelést és átláthatóvá tegye a kampányfinanszírozást, nem titok, hogy elsősorban lapunk tulajdonosa, Simicska Lajos, és a legnagyobb ellenzéki erő, a Jobbik ellen irányul. A kormány ugyanis régóta azt hangoztatja, hogy valami nincs rendben a párt plakátjai körül. Bár bizonyítékokkal nem szolgáltak, azt állítják, hogy lapunk tulajdonosának hirdetéssel foglalkozó cégei a piaci árnál olcsóbban biztosítanak helyet a Jobbik plakátkampányához. A kormánynak láthatóan nagyon szúrják a szemét ezek a plakátok, erre utal az is, hogy a Magyar Idők szerint költségvetési csalás gyanúja miatt indult eljárás a Publimont Kft. és Mahir Cityposter Kft. ügyletei miatt, a napokban pedig éjszakába nyúló vizsgálatot tartottak az adóhatóság emberei a Mahir Cityposternél.

Első látásra akár úgy is tűnhet, hogy a törvény előterjesztőit valóban a magyar politikai rendszer jobbításának a szándéka vezette. A törvény ugyanis előírta volna, hogy politikai plakátot csak az tehet közzé, aki az árjegyzékét leadta az Állami Számvevőszéknek, és elszámol a kihelyezett hirdetésekkel. Az is szerepelt az eredeti tervek között, hogy kampányidőszakon kívül csak piaci áron lehet kihelyezni politikai tartalmú plakátokat. Ez az elképzelés végül Gulyás Gergely kezdeményezésére úgy változott, hogy a kampányidőszakon kívül teljesen betiltotta volna a politikai plakátokat. Hadházy Ákos, az LMP társelnöke ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy a plakáttörvény valójában arról szólt, hogy a piacot „beszántsák”, és megakadályozzák, hogy az ellenzéki pártok óriásplakátokon hirdethessenek. Ezért nem működtek együtt a Fidesszel, pedig a kormánypárt felső köreiből érkező megkeresések külön hangsúlyozták, hogy a „miniszterelnök úr nagyon szeretné”, ha megszavazná az LMP ezt a javaslatot.

A választópolgárok szemszögéből nézve a kampány átláthatóbbá tétele kívánatos cél lehet, a gondot az jelenti, hogy a törvény jóval hátrányosabban érintette volna az ellenzéki pártokat, mint a kormánypártot. Hangozzék ugyanis bármilyen egyértelműnek a plakátkihelyezések tilalma, azt könnyedén ki lehetne játszani. A kormány eddig is szívesen jelenítette meg a véleményét hozzá lojális szervezetek hirdetésein. Amennyiben ezeket a későbbiekben tájékoztató jellegű közleményeknek minősítette volna, azok továbbra is megjelenhettek volna a hirdetőoszlopokon.

A Fidesz tehát tegnap nem tudta átugrani a lécet, de meglepne, ha egyetlen kudarc eltántorítaná. Hogy mi lesz a következő lépésük, azt egyelőre csak ők tudják, de az a kívülállók számára is egyértelműen látható, hogy komolyan készülnek a kampányidőszakra. A célegyenes még messze van, de a jelek szerint az a cél, hogy már az utolsó kanyarban se legyen mellettük senki, aki komolyan beleszólhat a végeredménybe. Ezt kétféleképpen érhetik el: vagy nagyon jól kormányoznak, vagy gúzsba kötik az ellenzéket, és elhallgattatják a kritikus hangokat. Az utóbbi módszer valahogy testhezállóbbnak tűnik.
 
Csécsi László
 
Magyar Nemzet 
Dátum: 2017. June 15. Thursday, 05:59 Szerző: polgarinfo
 
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Publicisztika
· Írta: polgarinfo


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Publicisztika:
Gazdasági válság


 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz



 
Beállítások

 Nyomtatható változat  Nyomtatható változat

 Küldd el levélben!  Küldd el levélben!


Minden megjegyzés a szerzők tulajdona. A megjegyzések tartalmáért felelősséget nem vállalunk.
News ©

RSS 2.0 NewsRSS 2.0 ForumsRSS 2.0 DownloadsRSS 2.0 Links
websas.hu

Az oldalon található cikkek szabadon felhasználhatók a forrás megjelölésével és a hivatkozott link csatolásával © 2007 Polgár Info.



Wolf Studio